TOMAŽ FURLAN: MATI VSEH BOJEV

TOMAŽ FURLAN: MATI VSEH BOJEV

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 20. februar ― Razstava zajema obdobje od začetka njegovega ustvarjanja leta 2000 pa vse do danes, vključuje pa tudi umetnikovo najnovejšo produkcijo, izvedeno prav za razstavo v Mestni galeriji Ljubljana. Furlan se je v preteklih dveh desetletjih uveljavil v slovenskem in mednarodnem umetniškem prostoru kot avtor t. i. ciničnih strojev, objektov, video del ter performansov, prežetih z družbeno kritičnimi vsebinami in ironičnim humorjem. V svojih delih se že od vsega začetka osredotoča na problematiko človeškega dela v dobi avtomatizacije in robotizacije, ko postaja človek tudi sam vse bolj podoben stroju. Obravnava vedenjske vzorce človeka v kontekstu njegove ujetosti v vsakodnevno rutino in načenja vprašanja o problemu repetitivnih in nesmiselnih opravil ter o vlogi posameznikovega telesa v sodobni družbi. Uprizarja in komentira tudi različna druga patološka družbena stanja. Razstava bo zajela ključne avtorjeve ustvarjalne faze, med drugimi bo predstavljen tudi eden njegovih najbolj znamenitih in uspešnih večletnih projektov, in sicer serija Wear, ki je nastajala od leta 2005 do leta 2015 in je satira na temo izkoriščanja delavca v dobi neo-liberalnega kapitalizma. Postavitev zajema različna avtorjeva ustvarjalna področja, od razširjenega polja skulpture, kinetičnih objektov, instalacij do videa, performansa in knjige umetnika. The exhibition encompass the period from the beginning of his artistic career in the year 2000 to the present day, including the Furlan’s latest production created specifically for the exhibition at the City Art Gallery Ljubljana. During the past two decades, Furlan established himself in the Slovenian and international art scene as the creator of the so-called cynical machines, objects, video works, and performances that are infused with socially critical content and ironic humour. His works have always focused on the issues of human labour in the era of automation and robotization, when humans are becoming increasingly more similar to machines. He addre

Čira Čara / Gal Šnajder in Hana Jelovšek

UGM, 19. februar ― Čira Čara / Gal Šnajder in Hana JelovšekUGM Šop, Strossmayerjeva ulica 6 2. oktober 202511. januar 2026otvoritev: četrtek, 2. oktober, 18.00 kustosinja: Živa Kleindienst Čira Čara (ali) Gal Šnajder in Hana Jelovšek je skupna praksa, ki se nahaja na presečišču med odnosom in obliko. Zasleduje širši pogled na grafično oblikovanje, ki se osredotoča na obliko, vsebino, proizvodnjo in distribucijo informacij. Prek stalnega dialoga z umetniki, kustosi, pisci in drugimi sodelavci uporablja proizvodne procese in produkcijo kot nenehno obliko eksperimentiranja ter, kot način obvladovanja negotovosti, ki je pogosto prisotna v umetniški produkciji. Oba sta vpisana v podiplomski program grafičnega oblikovanja, Hana Jelovšek na YALE School of Art v New Havenu v ZDA, Gal Šnajder pa na Estonski akademiji umetnosti v Talinu. Njuna praksa se združi v Mariboru.

Jože Šubic

UGM, 19. februar ― Kot je Šubicu že v preteklosti bilo blizu, svoja stara dela na papirju reciklira in v učinkovito novo celoto povezuje akvarel z grafiko, risbo in akrilom.

Yana Naidenko / Iz skicirke

UGM, 19. februar ― Prizore z ulice, železniške postaje, portrete družinskih članov in prijateljev pogosto najprej fotografira, šele nato jih s pomočjo kemičnih svinčnikov, flomastrov, akvarelov, temper in pastelov prenese na papir.
še novic